Tuesday, May 19, 2009

Hari yang meletihkan

Semalam aku puasa ganti huhuhuhuhu (masa pregnant aku x leh puasa sgt coz kena masuk air). Balik kerja ngan ayah aku coz husband aku byk kerja... (ingatkan balik ngan ayah leh smpi cepat tp lmbt jugak huhuhuhu.... husband aku smpi dulu).... Memula ayah ambik aku pastu g ambik adik aku kat sekolah agama sambil tgu ayah pekena cendol dulu tp aku tgu dalam keretalah pastu g ambik nenek aku kat umah pakngah ingatkan kejap ker pastu borak nyer borak hampir setengah jam jugaklah.... smpi rumah tgu husband n anak aku baru balik dari padang....

pastu smpi rumah terus salin baju n siap sedia nak masak cekodok untuk buka puasa nanti...... sementara tgu husband aku g kedai beli bawang aku kemas lah ckit2 dan siapkan bahan untuk masakk... husband aku smpi terus aku berdesup masak kuih n buat air skali tuk nenek aku, pastu elok jer siap masak azan.. apalagi terus mkn + borak2 + kemas2 + layan adam ckit +terus masuk bilik nak tidokan adam..... hampir adam nak tido ada org dtg umah .... aku x larat sgt... ibu suh aku buat air pun aku x larat last2 husband aku yg buat air n goreng kerepok tuk diaorg aku terus tido hohohoho.....

kul 12 diaorg blik aku terus mandi n capai kuih mkn smbil borak2 ckit ngan mak ayah aku.....Sempatlah aku gaduh ngan adik aku...... huhuhh puncanya aayah aku suh adk aku kemas die x nak alasan skt kaki huhuhu aku mmg skt tangan sblm tido ibu dah urutkan tangan aku tp adik aku luka kat lutut ckit jer terus x leh wat kerja ( selama ni pun mmg x buat kerja pun) pastu leh menjawab plak tu ngan ayah aku huhuhuhuhu.....

See amat tension duk ngan family bila dah kawen kan... tambahan plak diaorg anak kesayangan ibu n ayah aku so korang taulah akibat yg aku kena tanggungkan alasan yg ayah aku bg

1. aku kena beralah sb aku kakak (ni kalau ngan adik aku)
2. aku kena beralah sb aku adik (ni klu ngan kakak aku)

So rasa2 sape yg kena beralah ngan aku kan?

No comments: