Wednesday, August 5, 2009

Susu tidak halal

Fwd message

------------ --------- -----

P eringatan: Bagi yg bakal melahirkan dan sudah melahirkan, d iharap hindarkan jenama yg merosakkan aqidah Islam. Demi anak-anak yg soleh dan solehah.

Susu similac ni adalah product Abbott Laboratories selain similac, Abbott Laboratories juga distribute susu-susu berikut:
1) Isomil
2) gain
3) gain plus
4) grow
5) pediasure
6) ensure

berkaitan status halal / tak halal tu, harap kita dapat information a.s.a.p.. Info utk kenkawan yg ader anak/adik/anak sedara yg minum susu.

*SIMILAC*.

Sorry terpaksa info pasal benda ni untuk pengetahuan mothers to be.. and please inform this to ur ‘mummy’ friends ok Aku baru dapat info dari Datuk Dr Maamor persatuan pengguna islam malaysia .. susu formula *SIMILAC* diragui status halalnya.Susu ni pun quite famous.. ada di pasaran. Susu tu dipercayai guna hormon manusia dalam proses pembuatannya. Susu tu pun dah dikategorikan tak HALAL dari Persatuan Pengguna Islam Amerika Syarikat.

inform kawan2 ok!..

Free Signature Generator

3 comments:

zai said...

thanks for sharing the info...
masyaAllah banyaknyer yang tak leh dimakan dan diminum sekarang yer dan kita plak tak pasti halal haramnya kerana menyangka halal apabila ada logo halal..

Sedih sangat2 sbb rasa tak tau nak mngadu kat mana lagi..

kiNaKoYu @ AsMaWaTiE ALiaS said...

la...yew ker? nih nak bg tahu kwn nih..naseb bek ank sya x minum susu yg ada dlm senarai di atas. dia munim susu anmum...

>> ank saya nama dia ADAM gak.

Sugeng Riono said...

terimakasih sharingnya, sangat bermanfaat