Tuesday, June 9, 2009

EMOSI

Tadi aku menjelajah dari satu blog ker satu..... Tiba2 aku tergerak hati nak pergi ke blog ni..http://inibloglan.blogspot.com/ huhuhu.... sedih betul aku bila baca luahan suami aku.......... Tp kesedihan yang dialami x sama dengan kesedihan org yang membacanya......

Apa yang diceritakan hanya sebahagian kecil sahaja yang ditonjolkan... kalau orang tahu apa yang kami sekeluarga alami .... mungkin orang tidak akan menunding jari atau mengata di belakang kami...... aku dari kecik - dewasa- isteri-ibu.... aku bersama keluarga aku .... aku susah nak rasa bahagia yang sebenar, kalau bahagia pun aku tau mungkin ada sesuatu yang akan berlaku.........

Sejak kecil aku dah biasa dimarah, di hina, di pukul dan semuanyalah...... aku hanya berbaik dengan ibu aku selepas aku form 4..... tp aku masa tu aku ada arwah nenek yang sangat sayang pada aku... hanya pada nenek lah aku luahkan perasaan aku...... setiap apa yang berlaku nenek aku hanya cakap biarlah ibu x sihat tu (ni ayat yang selalu keluar dari arwah nenek aku....) aku tahu nenek aku x mahu aku ada perasaan dendam atau benci terhadap ibu aku... (alhamdulillah sampai sekarang walau kuat mana ibu aku marah, benci, atau hina aku ... aku tetap hormat n sayang ibu aku sb dia adalah ibu aku.... dah berapa lama aje hayat die di bumi ni... aku x nak aku menyesal kemudian hari dan benda sama yang selalu aku bgtau suami aku)....

Tapi sebagai mana manusia lain kadang2 kecik juga hati aku bila aku di marah tanpa usul periksa, kesalahan org lain tp aku kena menaggung nyer.... tp sekejap jerlah sb aku ni jenis x ske panjang2kan sebab dia adalah ibu aku..... walaupun aku dah berkahwin tp mereka tetap anggap aku mcm belum kawen..... (aku selalu dalam dilema).... bayangkan lah masa mula2 kawen balik kul 10 malam kena marah ... kuar ngan hubby aku plak tu bukan dgn orang lain.... nak g mana2 kena marah... (mgkn ingat aku anak kecik kot)...sblm ni aku ngan hubby x pernah kuar dating pun... kenal pun dlm ym jer... kuar pun bila nak beli cincin tunang + kain tunang (tupun x melencong tempat lain terus balik ... x der kuar2 mkn ker, tgk wayang ker)

erm macam2 lagilah....bila dah ada anak lagilah..... kadang aku aku rasa lost... aku selalu bergaduh ngan hubby aku coz nak mempertahankan family aku... tp diaorg x pernah faham perasaan aku betapa aku syg mereka semua sehingga akhir hayat aku ... cuma aku pinta sayangilah aku seperti yang lain (hormatilah aku dengan kedudukan aku seorang isteri + ibu )..... aku berdoa suatu hari mereka akan sedar.......

for my hubby thanks a lot coz cuba untuk memahami walaupun kadang2 kemarahan dan kebencian terkeluar jugak..... thanks coz cuba bersabar.... ibu adalah ibu dan tiada ganti.. aku akan pegang itu selama2nya ... biarlah aku derita asalkan jangan aku diaggap sbg anak yang kurang ajar..... (hu..hu..hu.. stop dulu coz tb2 teremosi plak)

Free Signature Generator

1 comment:

attyfir said...

salam eeda..kdg berkat kesabaran..ade hikmah dan kebaikan yg akn kita dpt..